it's me...

it's me...

Friday, February 4, 2011

slot seram....

jom layan kisah seram...:)


p/s : pada empunya laman kisah seram yang telah saya postkan cerita seramnya kat blog ni  saya mohon izin untuk dikongsikan kat sini pula ya...^_^


kisah 1
kisah hotel2/tempat penginapan berhantu kat mesia


Bulan April 2008
Aku pergi kursus kat Selesa Beach resort 3 hari 2 malam
Dapat bilik level 1 (sama level ngan kaunter receptionist). Satu bilik 2 orang. Masa tu aku tengah pregnant 4 bulan.

Malam pertama, tak ada apa2 berlaku cuma aku tido2 ayam je la.Live band tu plak sebaris ngan bilik aku so mmg memekak la sampai pukul 2 pagi tu..Sebenarnya kat siling bilik aku tu ada satu rak kayu tempat letak aircond. Memang besar la rak tu tapi dah bersawang.Setiap kali tengok rak tu jantung aku berdebar2 semacam...cam ada something kat situ tapi aku tak cakap apa2 kat member aku tu.

Second night..aku tak boleh tido langsung...berdebar2 nak mampus..macam ada benda dok perati...dan benda tu
macam dok nyorok kat rak aircond tu..kejung keras aku bawah selimut.
Sampai satu tahap aku takut sgt aku nak kejutkan member aku kat sebelah tapi aku tengok dia cam tido mati terus aku tak jadi kejut...

Esoknya aku cerita kat member aku tak leh tido dan rasa takut sangat...rupa-rupanya member aku tu pun keras kejung malam tu tak leh tido. Dia nak kejutkan aku tapi dia tengok aku tido mati padahal aku gelisah kejap ke kanan kejap ke kiri. Dia nampak aku lena aku lak tengok dia yang lena. Rupanya dua-dua tak leh tido tapi mulut terkunci.Sudahnya dua2 bengkak mata.

Masa dalam seminar tu aku tengok member aku ni cam letih sgt pastu asik nak tido....je. Aku pikir mungkin dia ngantuk sangat so aku tak ambik kisah la. Then petang tu kitaorang berangkat balik naik bas. Dan bermulalah episod yang menjadikan aku lemah semangat. Rupanya ada something yang ikut kitaorang balik...malam tu kitaorang sampai kat opis (bas hantar sampai opis) dalam kul 10 lebih. Hubby aku dtg amik. Tapi aku 
dah sound dia awal2 jgn bawak baby aku sekali, aku suh dia hantar jap umah jiran. Baby aku masa tu umo 9 bulan (Dlm perut 4 bulan he..he). Tapi hubby aku leh bawak jugak budak tu. Issk geram gak aku. Bila aku aku masuk keta je dia terus pass baby kat aku. Terpaksala aku dukung dia.


Sampai umah baby aku takleh tido, biasa dia senang je tido tepuk2 punggung terus tido. Malam tu dia menangis kuat. Aku dah cuak jugak takut ada apa2 lak. Siap aku marah laki aku sbb jemput aku bawak baby. Tapi last2 tu baby aku  tido jugak la. 

Next day keja, member aku nampak letih je. Aku pikir dia ni jenis lemah semangat jugak kot. So mlm tu aku gi pasar borong satu family. Ada call masuk bertalu2 tapi aku tak sedar. Rerupanya call tu dari husband member aku tu. Nasib baik aku tak angkat call..kalo x malam tu jugak aku tak berani balik umah.

Esoknya member aku mc. rupanya dia histeria. Semuanya bermula bila dia hantar anak dia ke kelas tuisyen selepas maghrib. Bila dia masuk kat kelas tuisyen ni, owner kelas tu (lelaki) rasa something  wrong kat member aku ni. Dia pun tegur la. Bila tegur je member aku ni terus pitam dan jerit-jerit. Bila tak dapat kawal, husband dia dipanggil. Husband dia datang bawak member skali. Member dia ni pandai mengubat. Bila member husband dia masuk je dia  nampak sorang pompuan cantik rambut panjang diri kat situ. Siap dia tegur 'aduhai cantiknya perempuan ni'

Yang aku tak tahan member aku ni jerit2 panggil nama aku. Issk..ngeri aku dengar. Pesal dia jerit2 nama aku lak. Pastu bila benda ni tak tahan dia jerit la. Dialog lebih kurang camnilah...

Pompuan cantik: Aku nak balik....hantar aku balikkkkk!!
Tukang ubat : Mana rumah kau. Nak hantar kau balik mana??
Pompuan cantik : Hantar aku kat tempat aku...

Hantu tu suruh hantar dia kat rak aircond kat bilik hotel tu...Uhuhu..rupanya tu rumah dia. Patutlah aku seram gile bile tengok rak tu. Lepas tu dia jerit2 nama aku lak. Tu yang masa aku kat pasar borong, husband member aku dok call aku byk kali sbb dia nak remind aku suh hati2 takut pompuan tu kacau aku lak. Tapi aku tak jawab call dia masa tu.
Menurut member yang pandai mengubat ni, pompuan tu mula2 nak kaco aku. Tapi dia tak boleh masuk badan aku sebab ada 'nur' kat baby dalam perut aku. So dia attack member aku ni pulak. Dia bertenggek kat bahu member aku ni dan ikut kitaorang balik. Tu sebab member aku ni nampak letih dan mengantuk aje.  

Yang aku tak tahan member aku ni bila dia dah sedar dia boleh message kat aku cam ni. 'orang tu kata sekor dah dapat tangkap, ada lagi sekor nak kena cari. Kau jangan risau lak' SIOTT!!...boleh suh aku jgn risau. Gigil aku satu badan. Terang2 message dia mcam nak bagitahu ada lagi sekor kemungkinan ada kat rumah aku. Dpt msg tu aku tepon laki aku nangis2...aku tak berani nak masuk rumah. Aku budget yg sekor tu ada kat rumah aku.

Panggil orang yang pandai mengubat tu, dia kata benda tu tak port kat rumah aku dia cuma keluar masuk je tumpang lalu. Sejak tu la aku jadi manusia paling penakut. Aku tak boleh duk rumah, tak boleh masak, aku jadi tak ceria. Laki aku g mana2 ( gi kedai pun) aku ikut. Nasib baik dia tak masuk dalam badan aku.

Sampai la ni aku cuak2 je bila tengok aircond dlm bilik aku tu. Issskk..seriau...tapi setakat ni aku tak nampak apa2 la.  Sampai satu tahap, aku tension sgt sbb selalu rasa takut, aku suh husband panggil orang pagarkan rumah tapi dia buat donno je. Last2 aku cuba cara aku sendiri. Aku tak buat apa2. Aku cuma baca quran tetiap malam. Memang betullah ayat2 quran memang mujarab untuk tenangkan hati.

kisah 2:
pocong nak tidor ngn dia

"DIA" ialah refer kpd ex-bf aku...skg aku dh kawen , cerita ni ex-bf aku cerita ms kami syok2 bercinta dulu2... 
ok aku name kn "dia" ALI la ye (bukan name sebenar)

ms ni cerita kami ms awal2 msk sem kt uitm, kisahnye Ali ni ade kelebihan nmpk bende2 ni...aku ms bercinta ngn die dulu sllu pelik gak ngn bf aku ni sbb die susah nk tdo malam...selalu sgt die kacau aku suh teman berborak (bergayut la) sbb die xleh tdo..

aku kadang2 bengang gak ngn die sbb aku nk tdo, dah la nk g kelas lg esok pg...aku selalu marah die drpd die kacau aku, baik die g study kn ade gak pekdah.. 

so nk di jadikan cerita, aku tnye la die ade masalah pentiduran ke sbb asik xleh tdo je? die ckp kalu g hospital pn doktor x leh bagi ubat kt die..

aku pn tnye la knp...die pn buka la cerita, sebenarnye die dh kene kacau ngn bende ni dr umo 14 thn lg...1st time die kene mase tu die balik dr sekolah..mcm dlm kul 6ptg mcm tu la...so die letih n tertido kt bilik die..mak ex-bf aku ni mmg malas nk kejut die sbb tau anak die letih sgt kot..dlm kul 10.30 die terjaga...(bilik Ali ni mmg hujung rumah mcm dkt ngn dapur...rumah die ni kategori memanjang ke belakang) mase die terjage, bilik die gelap gelita...so die selak langsir sikit, nmpk la cahaya bulan masuk bilik die, tgh2 die selak langsir, die rase mcm tilam die mcm mengenjut ke dalam, mcm ade bende henyak tilam tu (bole bayang x?)
die pn pelik la sbb die pnye katil, katil single..mmg bole rase sgt...so die pun pusing kn badan die...tupp..tuppp ade POCONG tgh baring terlentang atas katil die!!   

Ali ni kemain la terkejut sbb die mcm bole rase kain yg pocong tu pakai...die terkejut kemain la...die cb nk bc ayat2 n surah2 tp mcm tergamam, mcm x bole nk igt... (part ni kelakor, die ckp die cm ingt bc BISMILLAH je ) konfirm la bende tu x lari...
bayangkan la badan die betul2 sebelah cik pocong tu...lame gak la..nak bangun sume badan die kaku...pernah aku tnye die mgkn die mimpi ke hape...die ckp x mungkin die mmpi sbb die igt die selak langsir nk dpt kn cahaya..dlm 5 minit gak la bende tu landing kt katil die..last2 cik pocong tu hilang mcm tu je...

ps kejadian tu, die gtau kt mak die..mak die mmg risau gile..sbb ex-bf aku ni agak tough la, ala jantan gitu (motipp puji ex-bf?) n die ni stok mat2 embun selalu lepak kt simpang jalan ngn kawan2 smpai 3-4pg tp xpenah kene kacau pn..

n sejak hr tu, die byk tdo kt ruang tamu je sbb takut..tp still lagi bole lepak kt luar rumah tu..die ckp die lg takut nk lepak kt rumah die dr lepak kt luar memalam..

die cerita lg, sejak die nmpk pocong tu, die kate selalu jugak die kene kacau pocong tu and tdo ngn die eventhough die die tdo kt tmpt lain mcm tdo umah sedara die ke...

ex-bf aku ni xde la kene rasuk, cm kene usik mcm tu la...tp yg paling kritikal sekali die kene usik pocong tdo ngn die ms die belaja kt uitm...paham2 la uitm kn dh la byk dh bende2 mcm tu...smpai kn die ckp cik pocong tu x nk lepas kn die..

ade die cite, die tdo katil atas, (double decker) die ckp tgh2 malam die terjage, x igt kul bape die ckp cik pocong berdiri hujung kaki die...yg ni die kate pocong tu bole nmpk muke die, tp x jelas..die confirm die nmpk kapas kt lubang hidung pocong tu... 

gile skerrriii...!!!! mcm biase die xleh nk buat ape..cume bole bc ayat2 sikit...agak lame bende tu hilang..esok pg nye die cite kt kawan2 die yg lain, kawan2 die mampu gelakkn die je...mmg die takut gile...so die call la mak die, mak die ckp mmg bende tu suke kt ex-bf aku tu...nk berkawan lg...igtkn bile ex-bf aku dh masuk asrama bende tu x nk ikut, tp ikut jugak..

ex-bf aku ckp hmpir2 tp2 hari die kacau....siap tau timing die...dlm kul 2.15-2.30 bende tu msti dtg..so utk pertahanan die akan letak quran kt bwh bantal die, tp pocong ni cerdik kot...die dtg jugak...tp duk hujung kaki...ye lah quran mane bole kite letak kt kaki kn? ex-bf aku ckp nk minta tdo ngn kawan pn, msti kawan pelik kn..dah la lelaki..mane ade nk tdo rapat2 ni...lainla kawan die pn kene kacau jugak..last2 die mmpu harungi sensorang je..

so kisah ni die share ngn aku n best fren die je..tp best fren die kt kg..x mmpu nk tolong die..aku cm bole nasihat kn suruh rajin mengaji n semayang la..minta doa.. (sbb die ni mmg liat nk semayang apetah lg mengaji...bw quran pn syarat je)



kisah 3:
penanggal memburu mangsanya

kisah ni di ceritakan oleh nenek kpd kawan aku...mase ni aku x balik rumah mase weekend, so ikut kawan aku balik kg umah nenek die kt felda kt pahang...

mase ni musim durian..mmg syok r, selain dr mkn buah durian dpt makan buah-buahan tempatan lain...sedappp wooo....

kami makan kt rumah je bkn kt dusun ye...so tgh2 syok makan, nenek kawan aku ni buka cerita...die ckp kt kg die ni kalu kul 8 mlm mmg sunyi...aku ms tu mcm bengap sikit, aku bisik la kwn aku "mau nye x senyap, xde entertaiment..nk g mane sgt, buka pintu rumah nmpk ladang kelapa sawit"

kawan aku kuih aku, die ckp bkn sbb tu, so nenek die pn buka la cerita...baru2 ni (mcm 3-4 bln lepas la) kecoh pasal penanggal cari mangsa...biase la kwsn kg, ramai plak dlm mase yg same beranak same...so nk di jadikan cerita dlm kwsn kg kawan aku ni ade lebih kurang 5 org beranak berpantang sekali...

so nenek bidan yg mengurut kt kwsn kg ni, mmg tight gile la schedule nye sbb nk amik tempahan mengurut org kn...

1 day, nenek bidan ni x larat sbb rumah dorang jauh2...die ckp die xleh nk smbung urut utk rumah kakak ni (x hengat name ape) rumah die hujung kg gak la...mcm jauh sikit dr org..(kejadian ni ms ni dlm thn 2003), laki kakak ni ckp kalu nenek bidan tu x nk urut bini die sape yg nk urut kn lg bini die? so nenek bidan suggest suh pggl mak tam bidan dr felda lg 1...ok nk bg gambaran felda jengka ni besar ye...sgt byk seksyen...mmg jauh la jarak kg nye..x main la jalan kaki..kene naik motokar gak la..

nk di jadikan cerita, mak tam ni mmg org kenal la...ramai org tau die mcm umo 90thn lebih dh, tp gaya die mcm 70an, n msh kuat lg, korang bygkan la die bole jalan kaki sensorang dr rmh die ke simpang dpn sbb n tggu bas nk g pekan...dr rumah die ke simpang tu agak2 dlm 2 kilo gak la...jauh kn..

pernah dgn anasir2 org ckp die membela..die ni mcm 1st peneroka yg meneroka kwsn felda ni..so org otai la...

die anak sorang je..tp anak die balik jarang2..time raya je ade...(tu org cite la...)
berbalik cerita kakak yg dlm pantang tu, laki die mcm xleh nk wat ape dh, die terpaksa jugak pggl mak tam ni mengurut bini die...mcm biase, mak tam mesti letak time kn bile2 die bole dtg, yg laki bini ni pelik sbb mak tam ni selalu je letak timing ngurut kul 11 mlm...apekejadah la kn..padahal siang hari pn bole..bukan nye bz sgt mak tam ni...

so, nak x nak laki die pn ikut kn je la sbb die yg nk mengurut kn...die ckp la kt mak tam ni, tggu malam ni die dtg amik naik kete, mak tam angguk...

cerita nye kt sini, mase laki die kuar rumah dlm kul 10mlm mcm tu, die tggalkan bini die ngn anak sulung die umo dlm 11thn and baby je kt umah...

semasa peninggalan laki die, bini die mcm biase la susukan baby, and anak sulung die dh tertido sebelah die..utk menghilangkan rase sunyi (sbb die rase lain mcm je) die pasang la tibi...tp dlm slow version la sbb x mo anak die terjaga kan...

tetibe..die rase mcm ade bunyi mcm "uak..uak..uak" nk ckp burung hantu pn bukan...kt luar rumah die..rumah die ni papan..half papan, half batu... dapur die batu la..die duk kt ruang tamu...tgh2 duk pk bunyi ape tu, die mcm ternampak siling rumah die mcm kepala org berpusing2..360 darjah woooo!!!  kt siling rumah die.. 

paham2 la siling rumah / bumbung rumah papan kn ade lubang...tp kepala tu x masuk...cume menampakkan kepala die je...die nmpk mcm mata merah mcm tu...siap berlaga2 ngn kayu rumah tu...mmg jelas la...

kakak ni dh mmg takut nk mampus dah..habis die bc macam2...baby die dh menangis kuat dh..tp pelik anak sulung die x terjaga lgsg.. die sensorang dah kaku dh kt situ, ngn baby meraung lagi...serammm woooo!!!

tetibe, die dgr org ketuk pintu, nasib baik bende tu hilang...ms tu jam br 10.15..pelik gak die sbb x kn laki die cpt balik..sbb nk g umah mak tam tu jauh jugak...patut kalu ulang alik tu, dlm 10.40 plg cepat sampai...

kakak tu gagah kan diri bangun n buka pintu...nak tau ape die nmpak???

die nmpk mak tam dh terjengul dpn umah siap isap rokok daun tu...terkejut nye die...

die tnye gak la laki die mane, die ckp laki die x smpai2...so die datang la sendiri..
pelik jugak..x kn jalan kaki kot...kakak tu tnye mak tam dtg naik ape...mak tam diam je x ckp pape...bole die ckp "ko ni nk soal siasat aku ni ko igt ko sape??"

kene jerkah la plak...mak tam tu ckp, cpt baring aku nk urut...kalu lambat ramai org "kacau"

kakak tu dh skeri dh...kakak tu siap ckp "tunggu abang amin (bukan name sebenar) balik dulu la" sbb kakak tu dh rase lain mcm...

mak tam ni bole la jawab, "ko ni jgn nk mengada la..aku dh la dtg jauh2 ko nk suh tggu lg, jgn mengada la!!" 

kakak tu mmg dh takut..menangis ni..smbil tu die cb nk amik henset die nk coll laki die, anak die si baby tu dh menangis dh...mak tam offer nk pengang anak die, sampai sudah kakak tu peluk anak die...

kakak tu cb alih kn perhatian mak tam, n die cb sorokkan rase takut die die konon2 wat berani la...die siap ckp mak tam g la tgk tv dulu...yg aku kelako, mak tam tu jawab "ko igt aku dtg nk tgk tv ke??" 

lame gak la kakak tu berbasa basi ngn mak tam...setengah jam pstu, henset kakak tu berdering, laki die kol... 

nk tau laki die ckp ape? 

laki die ckp "sayang mak tam xde kt rumah, org kwsn sini ckp dh brp hari die balik umah anak die...!!!" 

pastu ape lg...berpaling je die ke arah mak tam, tgk mak tam tu dh xde!!! siap bunyi sahut "uakkk!! uakkk!!!" dr luar rumah...!


ape lg, kakak tu ckp kt laki die "abanggg!!! cpt balik td mak tam mane nth dtg sini!!!! takuuutttt!!!!"

menangis baby tu x berenti lg...alternatively, laki die col jiran terdekat suh dtg umah die skg teman bini die..nasib baik la ade yg datang kalu x.............!!

kakak ni cerita kt nenek kwn aku mase ni nenek kawan aku melawat die...2-3 hr pastu...


sereeemmmmm kn????

No comments:

Post a Comment